دير الزورمدينة دير الزور

التحالف يقصف قوات النظام بديرالزور لأول مرة وتنظيم الدولة يستغل ويبادر بالهجوم إثرها

استهدفت طائرات التحالف الدولي الساعة الخامسة من مساء السبت بأربع غارات مواقع لقوات النظام في جبل ثردة الذي يطل على المطار العسكري بدير الزور أدى الى مقتل وجرح العشرات من عناصر النظام وتعد هذه المرة الأولى التي يستهدف بها طيران التحالف مواقع للنظام في سوريا منذ بدء الضربات الجوية لقوات التحالف في سوريا.

في سياق ذلك أعلنت وزارة الدفاع الروسية أن طائرات التحالف شنت أربع غارات جوية على مواقع لقوات النظام في جبل ثردة أوقعت أكثر من 60 قتيلا و100 جريح من مقاتلي الجيش السوري وأوضح الجيش الروسي في بيان له أن مقاتلات حربية من طراز اف-16 دخلت المجال الجوي السوري من جهة الحدود بين سوريا والعراق.

كما صرحت قيادة النظام ان التحالف استهدف مواقع عسكرية تابعة لها في جبال ثردة.

وشن تنظيم الدولة إثر الغارات هجوما واسعا على نقاط النظام في جبل الثردة ومحيط المطار تمكن التنظيم من التقدم والسيطرة الكاملة على كتيبة المدفعية وجبل ثردة حسب ما أوردت وكالة أعماق.

تبعتها معارك عنيفة استهدف التنظيم فيها أحياء الجورة والقصور بقذائف الهاون بشكل عنيف ولاتزال الاشتباكات دائرة حتى هذه اللحظة بعد استقدام النظام تعزيزات من قوات الدفاع الوطني ومقاتلين من الأمن العسكري.

وفي السياق ذاته نفت مصادر للشرقية24 سيطرة تنظيم الدولة الكاملة على جبل ثردة وأكدت أن الاشتباكات مازالت مستمرة بين الطرفين.

 

International coalition aircraft targeted five positions of the rule forces in the mountain of Tharada overlooking the military airport in Deir al-Zour, killing and injuring dozens of members of the term. This is the first time that coalition aircraft have targeted the regime in Syria since the start of the air strikes. Alliance in Syria.
In the context of the Russian Defense Ministry announced that the coalition aircraft launched four air strikes on positions of the regime forces in Mount Tharada, which resulted in more than 60 dead and 100 wounded fighters of the Syrian army The Russian army said in a statement that F-16 fighter jets entered Syrian airspace On the border between Syria and Iraq.
The command also said that the coal coalition targeted its military positions in the mountains of Tharada.
Following the raids, the State Organization launched a wide-scale attack on the points of order in Jabal al-Thardah and the vicinity of the airport, enabling the organization to advance and take full control of the artillery battalion and Mount Tharada, according to the Deep News Agency.
Followed by violent battles targeting the organization in the neighborhoods of Jora and palaces with mortar shells violently and the clashes continue until this moment after the introduction of the statute reinforcements of the National Defense Forces and fighters from the military security.
In the same context, sources denied Sharqiyah 24 control of the full state organization on Mount Tharta and confirmed that the clashes are still pending between the parties.

 

الوسوم
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق